Wat hebben we nog in petto met Lekker van bij Ons voor 2025?
Nieuws
|09 January 2025
2025 wordt een jaar waarin lokale voeding nog meer aan belangrijkheid gaat winnen. Met Lekker van bij Ons hebben we een mooi programma waarin een aantal vaste waarden terugkeren, maar waarin ook een aantal nieuwe acties en campagnes worden georganiseerd, waar jij alvast je professionele karretje kan aanhaken.
Via de nieuwspagina en/of via onze maandelijkse nieuwsbrief blijf je op de hoogte.
Wat staat er op de culinaire agenda?
Het nationaal weekend van de stoverij hebben we net achter de rug: 11-12 januari. Hieronder een overzicht van wat nog komt*:
Januari:
- Week van het konijn: 24-31 januari
- Potatoes, prepare to be surprised: aardappelcampagne (midden januari - midden februari)
Februari:
- Week van het witloof: 1-7 februari
Maart:
- Vissen van het lenteseizoen: hondshaai, rog, rode poon
- Groenten van het lenteseizoen: savooikool, kropsla, asperges
- Kazen van bij ons, folderacties bij retail: maart-april
- Lekker van bij ons, de juiste reflex: mediacampagne
Mei:
- Do the check - tv-campagne voor groenten- en fruit (mei-juni)
Juni:
- Week van de kalfsfricassee: 2-8 juni
- Bioweek: 7-15 juni
- BioVLAM: lancering
- Meesterlyck mediacampagne
- Vissen van het zomerseizoen: pladijs, schelvis, schartong
- Groenten van het zomerseizoen: aubergine, coeur de boeuf tomaat, venkel
September:
- Vissen van het herfstseizoen: pijlinktvis, griet, zeetong
- Groenten van het herfstseizoen: broccoli, champignons, pastinaak
- Week van het Gehakt: 8-14 september
- Do the check - tv-campagne voor groenten- en fruit (september)
- BioVLAM: uitreiking
Oktober:
- Wereldeidag: 10 oktober
- Week van de steak-friet: 3-10 oktober
- Kazen van bij ons, folderacties bij retail: oktober-november
- Meesterlyck: mediacampagne (13 oktober - 9 november)
December:
- Vissen van het winterseizoen: sint-jakobsschelpen, zeekat, zeeduivel
- Groenten van het winterseizoen: prei, spruitjes, witloof
Doorheen het jaar:
- Vis van het jaar: afhankelijk van de aanvoer van de vis
- Bio-mediacampagne in het voorjaar en in het najaar
- Potatoes, prepare to be surprised: aardappelcampagne (najaar)
- Nieuwe mediacampagne: kaas (najaar)
- Be Beer: biercampagne (najaar)
*Het programma kan onderhevig zijn aan veranderingen.